Miesięcznik Parafii

Ministranci

Lektorzy
Promyczki Miłosierdzia

Margaretki

Domowy Kościół

Ruch Światło Życie

Koło Charytatywne

Koła Różańcowe

Chór Parafialny

Wspólnota Rodzin Katolickich z Problemami Alkoholowymi

Spotkania grupy AA i Al-anon

Facebook Parafii

Transmisje z naszego Kościoła

XXXII Piesza Pielgrzymka Diecezji Płockiej na Jasną Górę

Tegoroczna XXXII Piesza Pielgrzymka z Płocka na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: „Kto wierzy nigdy nie jest sam”. Hasło to jest nawiązaniem do trwającego w Kościele powszechnym Roku Wiary, ogłoszonym przez Papieża Benedykta XVI.

 

Pielgrzymka wyruszy ze Wzgórza Tumskiego 6 sierpnia 2013 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej w Bazylice Katedralnej pod przewodnictwem Biskupa Płockiego Piotra Libery o godz. 6.00. Trasa pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę nastąpi 14 sierpnia w godzinach porannych (7.30-8.15).

Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii) zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z tym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie. Zapisy indywidualne i zbiorowe na pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Opactwie Pobenedyktyńskim w dniach 2, 3 i 5 sierpnia br. (w godz. od 10.00 do 17.00). Indywidualni pielgrzymi mogą zapisać się w Punkcie Informacji tylko z zaświadczeniem od swojego księdza proboszcza. Prosimy duszpasterzy, by wszystkim zapisującym się na pielgrzymkę (na wcześniej zorganizowanym spotkaniu) wyjaśnili, iż pielgrzymka ma charakter rekolekcji w drodze, a nie rajdu turystycznego.

Opłata pielgrzymkowa, (wpisowe + bagaż + koszulka w kolorze grupy), wynosi: 100 zł od osoby. Dzieci do 13 lat płacą 80 zł, rodziny (co najmniej trzy osoby z jednego domu) – 180 zł. Opłata ta przeznaczona jest na ubezpieczenia (OC i NW), leki i środki medyczne, sanitariaty /toi-toi/, funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb /opłaty samochodów, które wynajmujemy/, identyfikatory pielgrzymkowe, Książeczki Pielgrzyma i inne materiały. Koszt bagażu wynosi 25 zł i uiszcza się go razem z wpisowym. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo samozapłonu!). Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w jakimś etapie pielgrzymki (np. w weekend) zobowiązane są do zgłoszenia się do Służby Informacji po przybyciu na trasę i dokonania wpłaty (10 zł za dzień).

Zapraszamy do duchowego pielgrzymowania wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo. Pragniemy w ten sposób utworzyć wielką wspólnotę modlitewną, która będzie wspierać wszystkich wędrujących w tak ważnych intencjach Kościoła, Ojczyzny, rodzin i osobistych. Na pątniczym szlaku będziemy pamiętać o duchowych pielgrzymach m.in. wysyłając im pozdrowienia z trasy. Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi Pielgrzymi otrzymają specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień wraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni pielgrzymki zachęcamy Duchowych Pielgrzymów do udziału w codziennej Mszy św. oraz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.

Zespół odpowiedzialnych za służby i przewodnicy grup:

Przewodnik Pielgrzymki – ks. Jacek Prusiński

Kierownictwo Trasy – ks. Łukasz Gach

Liturgia – ks. Paweł Szymański

Kwatermistrz – ks. Jarosław Mokrzanowski

Kuchnia – ks. Paweł Perdion

Zaopatrzenie – p. Andrzej Jakubowski; p. Mirosław Sitek

Służba Ekologiczna – s. Dominika Burnos, p. Agnieszka Michalak

Służba Techniczna – p. Piotr Bachman

Służba Komunikacji Społecznej – ks. Jacek Wichorowski

Informacja-Baza – p. Agnieszka Czaplicka, p. Agnieszka Ostrowicka, p. Agnieszka Sitek, s. Konsolata MSC,

 

GRUPA – PRZEWODNIK

Biało – Czerwona – ks. Janusz Nawrocki

Biała – ks. Paweł Antkiewicz

Błękitna – ks. Marek Wiśniewski

Brązowa – ks. Rafał Kabelis

Granatowa – ks. Dariusz Malczyk

Miedziana – ks. Grzegorz Zakrzewski

Pomarańczowa – ks. Grzegorz Radziszewski SDB

Srebrna – ks. Kamil Krakowski

Zielona – ks. Grzegorz Adamiak

Złota – ks. Dariusz Witkowski

Żółta – ks. Mariusz Stasiak

Pielgrzymka będzie wędrowała w 11 grupach. Dekanaty zostały związane z określonymi kolorami grup. Przy zapisie pielgrzymów prosimy przestrzegać niżej podanej rejonizacji:

biała 26 (parafii) Ciechanów-Wsch. i Zach., Strzegowo

biało-czerwona 38 (parafii) Płock-Wsch., Płock-Zach, Bodzanów, Bielsk,

błękitna 16 (parafii) Nasielsk, Zakroczym,

brązowa 32 (parafii) Rypin, Dobrzyń n/Drwęcą, Żuromin,

granatowa 33 (parafii) Płońsk, Raciąż, Wyszogród,

miedziana 14 (parafii) Mława,

pomarańczowa grupa salezjańska,

srebrna 18 (parafii) Pułtusk, Serock,

zielona 27 (parafii) Sierpc, Dobrzyń n/Wisłą, Tłuchowo,

złota 25 (parafii) Przasnysz, Maków Maz., Dzierzgowo,

żółta 15 (parafii) Gostynin, Gąbin.

Informujemy, że stałym miejscem udzielania sakramentu małżeństwa w czasie Pielgrzymki jest Głogowiec (7.08). Do dnia 31.07 należy zgłaszać ewentualne śluby do ks. Pawła Szymańskiego – odpowiedzialnego za służbę liturgiczną. Formalności dotyczące zawarcia sakramentu małżeństwa załatwia się w swojej parafii.

Na pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.

Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na karcie uczestnictwa, oraz książeczce pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w karcie. Kto nie będzie spełniał powyższych warunków nie zostanie zapisany na pielgrzymkę!

Ze względu na wysokie koszty leków i środków opatrunkowych bardzo prosimy, by pielgrzymi zabrali ze sobą niezbędne środki opatrunkowe (bandaże, plastry, watę itp.) i leki, zwłaszcza osobiste!!! Wszystkich lekarzy, pielęgniarki oraz ratowników medycznych, którzy pragną wesprzeć swoją wiedzą i pomocą Służbę Medyczną podczas pielgrzymki, uprzejmie zapraszamy do współpracy.

Ks. Jacek Prusiński
Przewodnik Główny XXXII Pieszej Pielgrzymki Diecezji Płockiej na Jasną Górę

 

Porządek Nabożeństw

MSZE ŚWIĘTE  †

Niedziela:

7.00  9.00

11.00 (dla dzieci)  12.30

17.00 (dla młodzieży)

W sezonie lipiec-sierpień msza święta z godz 17.00 przeniesiona na godz 19.00

Święta zniesione

7.00   9.00  17.00

Dni powszednie:

7.00  17.00

MSZE ŚWIĘTE NA TERENIE PARAFII

– w szpitalu w Zalesiu: poniedziałek – sobota 16.00, niedziela 10.00

– w KOZZD: sobota 9.00

– w DPS sobota 10.00

KONFESJONAŁ MŁODYCH:

w każdy czwartek od 17.30 do 19.00

Kontakt

Parafia p.w. Miłosierdzia Bożego

09-500 Gostynin ul. Polna 9

tel. 24  235 76 00

W  ważnych sprawach

Tel:508 069 723

e-mail: gostynin.milosierdzie@diecezjaplocka.pl

Numer konta parafii: Bank PEKAO SA, o/ Gostynin,17 1240 3187 1111 0000 3141 2544

Archiwa