Aktualności

Pielgrzymka ministrantów Do grobu błogosławionego Jana Pawła II

Wycieczka do Włoch była interesująca. Po wielogodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Memmenano czyli miejsca naszego pobytu i czekała nas jeszcze wyczerpująca podróż pod 650 metrową górę.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do małego pokoju, w którym mieszkaliśmy w 12 osób. Trochę zaskoczeni byliśmy łazienką, która znajdowała się na korytarzu. Na 60 osób były tylko 4 kabiny prysznicowe. Po odświeżeniu się czekała nas bardzo dobra kolacja.
W wolnym czasie jeździliśmy nad rzekę Arno oddaloną o ok. 25 km od miejsca naszego pobytu. Spędzaliśmy tam bardzo miło czas: opalając się, kąpiąc w rzece lub grając w siatkówkę.
Co drugi dzień zwiedzaliśmy różne miejsca m.in. Asyż, Pizę, Rzym i Florencję.

W Asyżu zwiedziliśmy kościół św. Klary i kościół św. Franciszka. W Pizie mięliśmy okazję zobaczyć krzywą wieżę i zakupić pamiątki. W Rzymie poruszaliśmy się po placu św. Piotra wraz z organizatorem wycieczki Panem Markiem. Gdy weszliśmy do bazyliki św. Piotra mięliśmy możliwość krótko pomodlić się przed grobem błogosławionego Jana Pawła II, co było głównym celem naszej podróży. Zobaczyliśmy również: Forum Romanum, Panteon, fontannę czterech rzek, Koloseum, a także poznaliśmy smak włoskiej pizzy. Podczas podróży do Rzymu oglądaliśmy film o Janie Pawle II. Pomimo trudu podróży i utrudzeń na miejscu wycieczka bardzo nam się podobała.

Dziękujemy wszystkim, którzy wsparli nasz wyjazd finansowo – szczególnie naszym drogim Parafianom.