Aktualności

Rekolekcje Kościoła Domowego 2017

W dniach 21-27 sierpnia pięć rodzin z Domowego Kościoła z naszej parafii uczestniczyło w rekolekcjach Oazy Rekolekcyjnej Animatorów 1 stopnia w stolicy Tatr – Zakopane Cyrla. Tematem rekolekcji było: Nowa wspólnota.

W poniedziałek wczesnym rankiem wyruszyliśmy ze swoich domów zatrzymując się po drodze w Częstochowie, by pokłonić się Matce Bożej, podziękować za otrzymane łaski i poprosić o owocne przeżycie rekolekcji. Kolejnymi przystankami były Wadowice i Kalwaria Zebrzydowska. Na miejsce dotarliśmy około 17, gdzie po zakwaterowaniu zjedliśmy kolację, a następnie podczas „zawiązania wspólnoty” poznaliśmy się nawzajem. Każdy dzień miał podobny schemat. Najpierw w kaplicy spotykaliśmy się na tzw. Namiocie Spotkania, gdzie w ciszy, przed Panem Bogiem rozważaliśmy wybrane fragmenty Pisma Świętego. Następnie była Jutrznia czyli poranna modlitwa psalmami, a potem śniadanie. Kolejnym punktem były konferencje lub świadectwa wybranych osób, które dzieliły się tym jak doświadczają Boga w swoim życiu. Był to bardzo budujący czas, utwierdzający w przekonaniu, że idziemy właściwą drogą. Centralnym punktem każdego dnia była Msza Święta. Po duchowej strawie była strawa dla ciała czyli obiad. Każdego dnia po obiedzie był tzw. czas dla rodziny, który można było dowolnie zagospodarować. Każdy z przyjemnością wyruszał na górskie wędrówki by podziwiać piękno przyrody i dobroć jej Stwórcy. Wieczorem, zmęczeni ale szczęśliwi spotykaliśmy się na kolacji, a potem wspólnie bawiliśmy się w gry i zabawy. Każdy dzień kończyliśmy wspólną modlitwą i błogosławieństwem. W przedostatni dzień, czyli w sobotę miało miejsce odnowienie przyrzeczeń małżeńskich. W pięknym, górskim kościółku na Bachledówce, każda para mogła powtórzyć sobie to co ślubowała sobie ileś lat wstecz. To były wzruszające chwile, bo inaczej wypowiada się te słowa mając za sobą lata wspólnego życia, rożnych doświadczeń, patrząc na dzieci…a inaczej będąc młodą osobą, która nie zdaje sobie do końca sprawy z konsekwencji tej decyzji. Po tej uroczystości wszyscy udaliśmy się do malowniczego domu rekolekcyjnego w Bańskiej Wyżnej, gdzie czekał poczęstunek, ognisko i wspólne świętowanie przy muzyce. Ostatni wieczór był podsumowaniem tych rekolekcji. Każdy mógł podzielić się tym czego doświadczył podczas rekolekcji. Moment ten był wzruszający bo dotyczył osobistych doznań i przemiany serc, ale również bardzo budujący bo można było sobie uświadomić jak różnorodnie Pan Bóg działa w życiu każdego z nas poprzez te same sytuacje. Niedzielny poranek, ostatni dzień naszego pobytu, rozpoczął się od Namiotu Spotkania i odśpiewania Godzinek do Matki Bożej jako wyraz naszej wdzięczności Panu Bogu za 300- lecie koronacji Jej wizerunku na Jasnej Górze.  Po mszy Świętej i śniadaniu nadszedł czas rozjeżdżania się do swoich domów by w swoim środowisku świadczyć o Bogu, którego doświadczyliśmy podczas tego cudownego tygodnia. Przystankiem dla nas w drodze powrotnej były Łagiewniki gdzie zatrzymaliśmy się by pokłonić się Jezusowi Miłosiernemu i Świętej siostrze Faustynie Kowalskiej.

To był dla naszej rodziny szczególny czas. Czas refleksji, zadumy nad swoim życiem, małżeństwem, rodziną. Czas pogłębienia relacji z Panem Bogiem. Mimo, że to było tylko siedem dni, ale wróciliśmy odmienieni i naładowani niesamowitą energią do tego by świadczyć o tym co przeżyliśmy. Zachęcamy innych by zechcieli otworzyć się na propozycję pogłębienia swoich relacji z Panem Bogiem i skorzystali z takiej formy odpoczynku.