W sobotę, 6 sierpnia, wyrusza Piesza Pielgrzymka z Płocka na Jasną Górę. Czy wiecie ile dzieli Was od wspaniałej przygody z Bogiem, rekolekcji w drodze, tańców, śpiewu, rozmów, nowych znajomości? Tylko niecałe 24 dni 🙂 To oznacza, że już czas by podjąć pierwsze kroki i powoli pakować się z myślą o wyruszeniu na szlak 35 Pieszej Płockiej Pielgrzymki na Jasną Górę!
Jeżeli już podjęliście decyzję, że idziecie to super. Jeśli nadal macie wątpliwości, ponieważ może nie do końca wiecie czego jeszcze brakuje do pełnej gotowości to mam dla was kilka wskazówek:
Bracie! Siostro! Nie ma się co dłużej zastanawiać. Taki „spacer” przyniesie znacznie więcej owoców niż siedzenie w domu przed telewizorem. W takim razie zabieraj walizę i znajomych, by 6 sierpnia stawić się na czas i ruszyć razem z nami do Matki. Nie spóźnij się, bo potem będzie trzeba nas dogonić 😉
Czekamy i liczymy na Twoją obecność 🙂
INFORMACJE DOTYCZĄCE 35. PIESZEJ PIELGRZYMKI
DIECEZJI PŁOCKIEJ NA JASNĄ GÓRĘ W 2016 R.
1) Tegoroczna 35. Piesza Pielgrzymka z Płocka na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: „Miłosierni jak Ojciec”. Hasło to nawiązuje do trwającego w Kościele Roku Miłosierdzia, ogłoszonego przez Papieża Franciszka. Tegoroczne rekolekcje w drodze będą też dziękczynieniem za Nawiedzenie Kopii Ikony Jasnogórskiej w naszej diecezji. Nie zapomnimy też o modlitwie za młodzież, która w tym roku przeżyła swoje wielkie święto w postaci Światowych Dni Młodzieży w Krakowie.
2) Pielgrzymka wyruszy ze Wzgórza Tumskiego 6 sierpnia 2016 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej w Bazylice Katedralnej pod przewodnictwem Biskupa Płockiego o godz. 6 00. Zapraszamy do koncelebry wszystkich Księży związanych z dziełem Pielgrzymki, Gości i sympatyków. Trasa Pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2016 r. w godzinach porannych (7.30-8.15).
3) Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii) zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z powyższym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie. Zapisy indywidualne i zbiorowe na Pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Opactwie Pobenedyktyńskim w dniach 3, 4 i 5 sierpnia br. (w godz. od 10.00 do 17.00). Bardzo prosimy o przywożenie i pozostawienie w punkcie zapisu gotowych kart (wzory kart zostały przekazane księżom Dziekanom). Prosimy duszpasterzy, by wszystkim zapisującym się na pielgrzymkę (na wcześniej zorganizowanym spotkaniu) wyjaśnili, iż pielgrzymka ma charakter rekolekcji w drodze, a nie rajdu turystycznego.
4) Opłata pielgrzymkowa, (wpisowe + bagaż + koszulka w kolorze grupy), wynosi: 100 zł od osoby. Dzieci do 13 lat płacą 80 zł, rodziny (co najmniej trzy osoby z jednego domu) – 180 zł. Opłata ta przeznaczona jest na ubezpieczenia (OC i NW), leki i środki medyczne, sanitariaty /toi-toi/, funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb /opłaty samochodów, które wynajmujemy/, identyfikatory pielgrzymkowe, Książeczki Pielgrzyma i inne materiały. Koszt bagażu wynosi 25 zł i uiszcza się go razem z wpisowym. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo samozapłonu!). Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w niecałej Pielgrzymce (np. w weekend) zobowiązane są do zgłoszenia się do Służby Informacji po przybyciu na trasę i dokonania wpłaty (10 zł za dzień).
5) Zapraszamy do duchowego pielgrzymowania wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo. Pragniemy w ten sposób utworzyć wielką wspólnotę modlitewną, która będzie wspierać wszystkich wędrujących w tak ważnych intencjach Kościoła, Ojczyzny, rodzin i osobistych. Na pątniczym szlaku będziemy pamiętać o duchowych pielgrzymach, m.in. wysyłając pozdrowienia z trasy. Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi Pielgrzymi otrzymają specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień wraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni pielgrzymki zachęcamy Duchowych Pielgrzymów do udziału w codziennej Mszy św. oraz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.
6) GRUPA i PRZEWODNIK:
ŻÓŁTA – ks. Paweł Czarnecki
żółta 15 (parafii) Gostynin, Gąbin.
7) Na Pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na Pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.
8) Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na karcie uczestnictwa, oraz książeczce pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w karcie. Kto nie będzie spełniał powyższych warunków nie zostanie zapisany na Pielgrzymkę!
9) Ze względu na wysokie koszty leków i środków opatrunkowych bardzo prosimy, by Pielgrzymi zabrali ze sobą niezbędne środki opatrunkowe (bandaże, plastry, watę itp.) i leki, zwłaszcza osobiste!!! Wszystkich lekarzy, pielęgniarki oraz ratowników medycznych, którzy pragną wesprzeć swoją wiedzą i pomocą Służbę Medyczną podczas Pielgrzymki, uprzejmie zapraszamy do współpracy.
Płock, dnia 10 czerwca 2015 r.
Ks. Jacek Prusiński
Przewodnik Główny 35. Pieszej Pielgrzymki
Diecezji Płockiej na Jasną Górę